söndag 12 februari 2012

Familjejogg med ny vagn

Redan söndag.
Helgerna går så fort att man knappt hinner blinka.
Idag sov vi till halv 11, då Noel legat vaken till och från fram till 05.
Resten av dagen hade vi bestämt endast skulle innehålla en familjejogg och hemmamys.
Skönt att ha en dag utan planer och bestämda tider.
Det visade sig vara perfekt väder för uteaktiviteter idag, sol och några få minusgrader.

Pappa, mamma och nya vagnen

Igår köpte jag äntligen en vagn som jag kan springa med!
Det blev en Teutonia Spirit S3.
Valet föll på den bland annat  för att den går att ha liggdel till, sittdelen går att ha vänd mot mig och det är en smidig vagn med många bra finesser.
Den var otroligt lättkörd, trots snömodden och jag tror att vi kommer att bli bra kompisar och även användas till mer än att springa med.
Vi har ju en Bugaboo också, men de är smidiga på olika sätt så perfekt att ha två vagnar.


Vi sprang 6,8 km och jag fortsatte på samma upplägg som senaste veckan. Varvade 8 min löpning med 2 min gång. Bitvis lite trögt underlag men i övrigt ganska låg puls och lagom snabbt tempo.
Så mysigt att vara ute hela familjen!

Min kondition vinterunderhålles minnsann!




3 kommentarer:

  1. Mys! Nu blev jag lite sugen på att springa med vagnen igen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, så himla mysig familjeaktivitet. Förenar nytta med nöje kan man säga:)

      Radera

Vill du skriva några ord så uppskattar jag det verkligen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...