onsdag 22 februari 2012

Det går bättre och bättre

Kan efter den senaste veckans framsteg i löpningen konstatera att det går framåt rejält nu. Känns på något sätt som om mina muskler och min kropp vaknat upp från sin dvala.
Nu springer jag hela tiden och har tagit bort promenadinslagen helt. Det föll sig helt naturligt eftersom jag "glömde" bort att gå häromdagen och kom på mig själv efter 3 km.
Då var det ingen idé att börja gå eftersom det kändes förhållandevis lätt.
Kommer fortsätta med rundor runt 6-7 km denna vecka för att sedan nästa vecka, om det känns bra, börja springa lite längre sträckor och lite mer uppstyrd och planerad träning.
Längtar att få komma igång med min marathonträning.

Kvällens runda var inget att rapportera om egentligen, 7 km i lugn fart då jag fick parera för is och vattenpölar i varje gathörn. Lite lätt regn.
Dock hade jag det bästa sällskapet brevid i form av maken och Noel i springvagnen.
Då kan inget väder i världen få mig på dåligt humör, när jag får utöva min passion med personerna jag älskar.

2 kommentarer:

  1. Bra jobbat! Springer du mest med vagnen eller utan?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har mest blivit utan vagn hittills, dels pga att vi inte hade en bra springvagn och dels för att det var så tungt ändå nu när det är snö. Ville känna att jag blivit lite starkare först. Men vi köpte ju vagn för 2 veckor sen och nu är jag i bättre form, så framöver blir det många vagnlöpningar!

      Radera

Vill du skriva några ord så uppskattar jag det verkligen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...