måndag 20 februari 2012

Hur får man tiden att räcka till?!

Dagens hemmagym - högtalare till Iphonen, kettlebell och nedskrivna övningar.
Yogamattan saknas på bilden men var högst närvarande.

När jag var gravid gick jag och funderade och planerade gällande allt jag skulle göra och hitta på under min mammaledighet. Jag såg framför mig dubbla träningspass, promenader och mammafikor i massor. Lägg därtill hemmamys och lek och bus. Gärna på samma dag.
Nu gör jag förvisso alla de ovan nämnda saker. Men ofta bara en sak per dag. Och dubbla träningspass- ja det får man vara glad om man får till någon gång ibland då Noel har en sovdag.
En vanlig mammaledig dag består just nu mycket av ammning, blöjbyten och att hålla Noel nöjd och glad.
Det primära.
Att sen hinna med en aktivitet utöver detta är ungefär vad jag hinner med.
Jag har dock blivit bättre på att ta vara på tiden men sällan hinner jag med allt jag vill.  Har helt enkelt fått sänka ambitionsnivån lite, då det ju är Noel,  och inte jag,  som bestämmer hur dagen ser ut.

Idag hade jag planerat ett tabata-pass hemma, och efter lång sovmorgon och därefter mys och mat begav vi oss till BVC för vaccination. Sprutor i benen på Noel. Ajaj!
Sen hem och mat igen (bröstmjölk för Noel, kesellamellis för mig). Klockan blev halv 6 och maken kom hem.
Mat och tröst igen, och klockan blev 7 då jag plockade fram hemmagymmet och genomförde tabata-passet i det som ska bli Noels rum.
9 övningar blev det med fokus på mage och rygg och med några pulshöjande övningar.
Svettig och 35 min senare,  kände jag  mig ändå rätt nöjd att jag har disciplinen att få till träningen hemma som jag planerat.

2 kommentarer:

Vill du skriva några ord så uppskattar jag det verkligen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...