tisdag 21 februari 2012

En riktigt fet tisdag

Semla och kaffe när maken kom hem!

Semmeldag! Jag fullkomligt älskar semlor och om det inte vore för att de är rätt onyttiga hade jag ätit betydligt fler. I år har jag ätit förvånansvärt få hittills. Ville spara mig till denna dag. Så när maken kom hem med 2 st semlor från bageriet rakt över gatan, hade jag längtat länge. Och jag blev inte besviken. Hur gott som helst!

Tidigare under dagen tog jag och Jacob en promenad med våra bebisar till Fotografiska muséet, där vi först åt god ångkokt torsk och sedan tittade på utställningarna. Jag gillar verkligen fotografier, så dagens utflykt var en höjdare. 

Sist på kvällen blev det löpning och en lätt 5 km-are. Idag var det betydligt bättre underlag än i söndags och det var långa delar som var helt torra. Skippade därför mina Icebugs idag till förmån för mina Nike från förra året. Vilken skillnad det var. Mer dämpning och det gick både snabbare och lättare än i söndags, berodde väl mest på underlaget, men ändå. 
Hade dock träningsvärk i både ben och mage från gårdagens tabata-pass, men kände mig ändå lätt.
Och det märktes även på pulsen. Springer alltid med pulsklocka och försöker att träna pulsbaserat för att få bra variation på löppassen.
Idag hade jag betydligt lägre snittpuls än tidigare men sprang fortare än mina tidigare pass hittills. Det känns som ett kvitto på att jag verkligen är på väg tillbaka!



2 kommentarer:

Vill du skriva några ord så uppskattar jag det verkligen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...