tisdag 2 oktober 2012

Som ny nästan

Efter senaste löppasset fick jag feber och hade dessutom ont i magen. Sen om det berodde på ansträngningen är väl mindre troligt. Det hade nog sannolikt kommit ändå.
Kanske var det som någon skrev, att de där sista bacillerna var tvungna att göra ett sista statement i kroppen för att sedan kunna försvinna och kroppen skulle bli "rensad".
Och nog känns det som om kroppen är på gång igen piggare än på länge.
Dessutom nästintill skadefri. Tack snälla kropp.
Så därför passade det bra att bygga på den här känslan av en nystart med ett återbesök hos naprapaten.
Några små låsningar i bröstryggen, men i övrigt var det inga större grejer.
Fick massage på rumpan, vaderna och baksida lår som var lite spända och ömma och det gör verkligen lika ont varje gång.
Men det är det värt och det är väldigt effektivt.
Jag känner verkligen stor skillnad i musklerna efteråt varje gång.


Nyknådad och nyknäckt gav jag mig ut på min kvällsrunda  på något som kändes som bumibjörnsben (studs, studs) och  det var en sån där gång när det kändes som om jag hade kunnat springa hur långt som helst.
Och det slog mig att det var så skönt att få känna den där känslan igen, det var längesen nu.
Det var skymmning och blev nästan mörkt mot slutet och kanske är det så att jag omedvetet springer lite fortare när det är mörkt eftersom jag ibland får för mig att det är någon bakom. Eller så är det för att jag vill komma hem snabbare.
Hur som helst, jag känner att det har vänt nu.
Och jag längtar verkligen efter den kommande träningen under hösten och till säsongens sista lopp.
.

4 kommentarer:

  1. Underbara löpkänsla, så härligt att den var i kroppen! :)

    SvaraRadera
  2. Vilken underbar känsla! :-)
    Jag skulle också behöva ta mig till naprapaten. Varför får man inte tummen ur?? ;-)

    SvaraRadera
  3. Vilken underbar känsla, härligt!! Jag borde också besöka en naprapat som skulle trycka mig på plats :-D

    SvaraRadera

Vill du skriva några ord så uppskattar jag det verkligen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...