tisdag 16 oktober 2012

Så mycket bättre

Äntligen.
Idag kändes faktiskt vaden så pass bra att den var redo för en liten testjogg. Med betoning på liten.
Drog på mig springkläderna och drog iväg tillsammans med Noel i springvagnen till öppna förskolan.
I takt med att Noel blir äldre blir han tydligare med vad han vill och inte och vad han gillar och inte. Det är så kul att få vara med när han upptäcker saker och följa hans utveckling för varje dag som går.
Han gillar verkligen att träffa andra barn, så att gå till öppna förskolan är verkligen en stor hit hos honom.
Han är alltid lika glad där oavsett om han är jättetrött.

Väl där väckte min klädsel och vagn uppmärksamhet och flera mammor och pappor frågade intresserat om springvagnen utanför var min och hur och när jag springer med den.
Kul om man kan inspirera fler föräldrar att ta med barnet ut i vagn och springa. För barnen ska ju oftast sova någon gång under dagen. Så det är ju en utmärkt kombo.

När besöket var över och Noel var sovredo, blev det så joggdags.
3 km ville jag jogga men var redo att bryta när som helst om det inte kändes ok.
Men det gjorde det, det kändes fortfarande i vaden men inte så mycket.
Jag var bara så glad över att springa igen, även om det var jobbigare än vad det brukar vara när jag vagnjoggar, så njöt jag av varje steg.
Det blev 3 km och när jag kom hem klämde jag några coreövningar, 6 st i tabataform, och vips blev det ju lite träning idag ändå.
Men framförallt, jag har sprungit igen.Åh, vad jag saknat dig min kära löpning.
Blir inte livet så mycket bättre om det får innehålla löpning?



6 kommentarer:

  1. Åh vad skönt att det känns bättre :) heja!!!

    SvaraRadera
  2. Härligt och visst är det kul med vagnlöpning! Där jag bor är det inte alltför vanligt så jag har fått mycket uppmärksamhet när jag sprungit omkring med vagnen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, lite uppmärksamhet drar man ju till sig! Kul om vi kan inspirera att komma igång med underbara vagnlöpning.

      Radera
  3. Härligt!
    Det är så jobbigt när man inte kan springa, jag har varit förkyld i 2 veckor nu och inte sprungit alls. Ska man chansa och se om det bryter ut eller går över??? Skönt att du är igång igen iaf :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, vad jobbigt med förkylning. Trist när man inte kan springa och bara längtar ut. I know:(
      Men det bästa är ju ändå att vänta ut det, annars förlänger du ju bara tiden för tillfriskning. Även om det känns olidligt:)
      Krya på dig Malin!

      Radera

Vill du skriva några ord så uppskattar jag det verkligen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...