onsdag 17 oktober 2012

Åtta

Sent nu på kvällen lyckades jag till slut klämma in lite träning. Mitt bland flyttlådorna, innan maten och framför "Bonden" på TV.
Ett benpass hade jag bestämt mig för.
Eftersom jag kände för ett annat upplägg än i tabataform som jag faktiskt varit ganska bra på att göra sista veckan, så inspirerades jag av Föräldrafitness och gjorde ett för mig nytt upplägg.
Hon hade nämligen gjort ett benpass med 10 övningar, som man gjorde 10 ggr/övning i 10 varv.
Effektiv träning som heter duga.
Ja, tänkte jag. Det låter som om det passar bra för min flyttinvaderade vardag just nu.
Men jag reviderade antalet och tog 8 st istället. Jag tog mina 8 favoritövningar för benen utfall framåt och bakåt, benböj med kick, marklyft med kettlebell, tåhävningar, höftlyft på på boll med bollindrag, squats med kb och sidoutfall med boll över huvudet.
8, 8 och 8. 
512 repetitioner sammanlagt.
Endast någon minuts setvila efter varv 4. Annars ingen vila, bara arbete. Flåsigt, svettig och trötta ben på slutet av de där 30 minutrarna som jag höll på.
Precis som det ska vara.

6 kommentarer:

  1. Det där passet låter riktigt jobbigt för benen!! Bra jobbat!

    SvaraRadera
  2. Tränade också ben idag. Gillar känslan av att köra hårt med dem!

    Ha en fin dag! Kram

    SvaraRadera
  3. Jösses, vilket pass!! Träningsvärk? :-D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, riktig träningsvärk i rumpan! Rätt ställe då den behöver pumpas upp lite :)

      Radera

Vill du skriva några ord så uppskattar jag det verkligen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...