måndag 15 oktober 2012

Sista veckan

Det är flyttvecka nu och på lördag går stora bilen med bohaget norrut och till vårt nya hus.
Vårt hus. Känn på den. Förvisso ett radhus men ändå ett hus.
Känns lite overkligt faktiskt. Fast verkligt ändå nu när vi packar.
Just nu är det flyttkartonger överallt och ändå tycker vi att vi ligger lite efter med packningen.
Men så känns det ju alltid innan en flytt.

Jag insåg häromdagen att jag/vi i genomsnitt flyttar var tredje år om jag ser till de senaste tio åren.
Tillfälligheter så klart men ändå lite roligt att det verkar vara efter tre år som vi rör på oss.
Dock tror jag inte det blir så framöver.
Vårt hus känns som ett ställe där man stannar ett bra tag.

Den här veckan är alltså sista veckan för mig och Noel på den mysiga öppna förskolan i närheten,  Aspuddsparken med alla djur som vi besöker nästan dagligen, kaféer runt hörnet och sista promenaderna i Vinterviken.
Jag vet, det finns ju kvar men det blir ju inte samma sak när man inte bor här.
Vi kommer självklart att komma hit på besök då och då eftersom vi har vänner här, så farväl för alltid är det ju inte.
Bara ett litet " hej så länge".
Jag och Noel kollar in hönan i vår kära park

Dit vi flyttar finns det dock en hel del av det vi har idag och gillar med vårt nuvarande område såsom en 4H-gård med djur, en sjö på gångavstånd, löparspår och promenadstigar.
Dessutom finns det tre motionsanläggningar i närheten med löparspår i terräng och skog,  och på vintern spår för längdskidor.
Ser verkligen fram emot att få springa mer i terräng.
Och kanske blir det i vinter dags att införskaffa ett par längdskidor.
Äntligen.

Träningen denna vecka är alltså inte så prioriterad som den brukar, och så får det vara.
Eftersom jag inte kan springa med vagnen som jag brukar göra dagtid och jag måste ägna kvällarna åt packning, får det bli som det blir den här veckan.
Försökte mig på ett styrketabatapass idag medan Noel sov men han vaknade en kvart in i passet och sen var det dags för lek istället.
Nåväl, tänkte ge mig på en testjogg på onsdag om det känns bra i vaden.
Nu är jag inne på andra veckan utan löpning och längtan växer för varje dag.
Hoppas, hoppas på onsdag alltså.
Nej, nu är det bums tillbaka till kartongerna.

2 kommentarer:

  1. Åh vad härligt med flytt till hus! Låter som ett fint område, skönt att ha nära till naturen.

    Håller tummarna för din vad!! Har du provat att göra excentriska tåhävningar som rehab? Det brukar jag köra och det har stärkt upp min vad!:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det ska verkligen bli härligt.
      Tack för tipset, jag kör tåhävningar för fullt, bra både mot vaden och hälsenan:)

      Radera

Vill du skriva några ord så uppskattar jag det verkligen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...