onsdag 10 oktober 2012

Rosa core

För att vända det negativa just nu(att jag inte kan springa) till något positivt, så är det att jag nu kan fokusera mer på styrketräningen och yogan.
Det känns bättre i vaden men att belasta den med löpning är inte att tänka på än på ett tag. Jag vill ju vara helt bra innan jag börjar springa igen, så att jag kan få en bra vinterträning och uppbyggnad inför nästa säsong.


Nu på kvällen drog jag fram mattan, kettlebellen och bollen och körde coreträning i mina nyshoppade rosa tights som jag hittade på HM:s barnavdelning (tror jag, de hängde inte där men har stl.170). Bra grej. Endast 179 kr  för dessa mönstrade, lite spexiga tygbrallor.
I min favoritfärg rosa dessutom.
Jag har ju suktat ett tag efter de där grå tightsen från Röhnisch, men det känns lite trist då man ser dessa i var och varannan blogg.
Så nu har jag hittat ett par som kommer att kännas roliga att springa i senare, så länge får de duga till styrka och yoga.
Det blev olika plankor, ryggresningar, rodd, diagonalyft och annat som jag ägnade 40 intensiva tabata-minutrar åt.



Imorgon står det armar på schemat och på fredag blir det yoga.
Känns bra det här.
Kanske skulle man ha löpvila lite oftare?

Förresten, har lite torka på bra ryggövningar i övningsbanken. Kör ofta samma, samma.
Så jag gör som Lina och ber er, hit me med era grymmaste ryggövningar som går att göra hemma!
Vilka är era favoriter?

12 kommentarer:

  1. Du har så rätt. Vi (jag) får försöka tänka mer positivt! Men saknar löpningen ju.. ;-)

    SvaraRadera
  2. Toksnygg är du!!! Snyggt med rosa!! :)

    Jag brukar köra ryggövningen du gör på bollen.. Det är svårt med ryggövningarna man fastnar lätt och kör samma! Hoppas på bra tips här :)

    SvaraRadera
  3. Visst är det bra att man kan träna så mycket annat fastän löpning inte fungerar!

    Jätte snygg är du i dina rosa tights!

    Jag brukar köra olika roddövnimgar med hantlar (stående) eller gummiband (sittande) när jag tränar hemma.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Åh jag är världssämst på styrka just nu. Men snart! Tycker också det är trist med de grå tightsen. När jag köpte dem hade jag bara sett dem på något enstaka ställe trots att jag suktat efter dem i någon vecka och varje gång jaggickförbi dem inte kunde låta bli att känna lite på dem :) nu har jag nästan tröttnat, men får väl ta fram om några månadernas nåt annat syns överallt :) och dina var fina!

    SvaraRadera
  5. Du verkar ha en fantastisk egen "ryggbank"!
    Och egen ringhörna hemma. :-)
    Jag gillar TRX väldigt mycket. Och kettlebells.
    Hoppas vaden snart blir kry igen. :-)

    SvaraRadera
  6. Skitfina tights!!! Superduper!! Och vilket pris!! Det där gillade jag!!

    SvaraRadera
  7. Verkligen snygga tights!!! :-) Jag brukar köra olika rygglyft, varierar med pilatesboll, hantlar etc. :-)

    SvaraRadera

Vill du skriva några ord så uppskattar jag det verkligen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...