onsdag 24 oktober 2012

Bra start

Den här veckan har börjat väldigt bra. Bäst träningsfronten.
Något sämre i huset.
Elementen viner och trots flera försök har vi inte lyckats köpa rätt instrument för att tömma dem på luft.
Igår upptäckte vi dessutom att tre spotlights inte fungerar i köket, har förmodligen med kopplingen till lysknappen att göra, för den andra sektionen på andra sidan fungerar. Så på den ena halvan ser vi väldigt dåligt.
Surt.
Så nu blir det väl till att ta hit en elektriker. Undra vad det kostar? Eftersom vår lägenhet vi flyttade från var nybyggd har vi aldrig behövt att anlita någon, så det här med hantverkare har jag ingen koll på.
Men det är bra, nu får man lära sig nya grejer.
I övrigt är det bara ett virrvarr av grejer och jag blir lika glad varje gång som jag hittar det jag letar efter.

Träningen var det ju jag skulle komma till. I måndags sprang jag runt sjön med vagnen och för första gången på länge hade jag inte ont någonstans, kände mig inte underligt, mystiskt sjuk eller seg. Bara springsugen och hel.
Igår tränade jag styrketräning för hela kroppen hemma med min kettlebell och min stång,  och hjälp vilken träningsvärk jag har idag i rumpa, bröst, lår, rygg, axlar och nacke. Ja, det var ju nästan överallt.
Hemmaträning bör inte underskattas. Perfekt för en småbarnsförälder.

Och sen idag, löpning igen och den här gången lite,lite längre. Samma känsla som måndags och idag gick det också lite snabbare. OCH jag sprang inte fel en enda gång.
Hur skönt var det inte att sen avsluta med en stretch på vår trappa medan Noel sov bredvid i vagnen.
Toppade  det med en urgod variant av laga-snabblunch-hemma-med-bebis-favoriten, omelett med paprika, broccoli, keso och lammkorv.
Vissa dagar är helt enkelt bättre än andra.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill du skriva några ord så uppskattar jag det verkligen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...