fredag 12 oktober 2012

Vardagslyx

Det krävs ibland inte så mycket för att lyxa till vardagen tycker jag. Det kan vara de där små sakerna som gör att humöret höjs och känslan av lyx infinner sig.
Som att tex köpa en kaffe och sätta sig vid vattnet under barnvagnspromenaden som jag gjort nu under min mammaledighet. En liten grej som ändå känns så lyxig.
Ett annat sätt är att träffa fina vänner som berikar och ger ny energi, att gå ut och äta lunch eller middag eller som igår, att gå och se en musikal.
Jag ju utbildad musikalartist på Balettakademien och även om jag nu inte är aktiv längre, så tycker jag fortfarande att det är så roligt att gå och se och njuta av en föreställning.
Svägerskan bjöd med mig på Dirty Dancing på China Teatern och det var verkligen mysigt att komma iväg bara så där en torsdag.
Som 14-åring var jag ett tag som besatt av filmen och var dödsförälskad i Patrick Swayze, och även om musikalen inte är så magisk som filmen var den ändå underhållande och fungerade förvånansvärt bra som scenföreställning.


Idag blev det annan typ av lyx.
Fridfull yoga i lugn och ro. Hemma helt ensam medan Noel var ute med sin faster, utan tidspress och utan distraherande ljud.

Trots grym träningsvärk i både mage och bröst, kände jag både stark och relativt smidig.
Framförallt kunde jag fokusera på andningen och att inte släppa in andra tankar. Så skönt det är när jag lyckas med det. För det är verkligen inte ofta.
En mycket bra start på helgen, det här.
Ha en trevlig fredagkväll!



2 kommentarer:

Vill du skriva några ord så uppskattar jag det verkligen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...