måndag 22 oktober 2012

I utforskartagen

Så var det dags att utforska mina nya springterritorier.
När det vankades middagssov för Noel, gav vi oss iväg. Noel i springvagnen och jag på mitt bästa upptäckarhumör.
Runt sjön var tanken och enligt kartan skulle det bli ca 6-7 km.
Det började med fin stig längs vattnet.

Sen kom jag fram till ett motionsområde med slingor och elljusspår där jag kommer att hänga måånga timmar framöver.

Fortsatte förbi det på en grusväg och helt plötsligt dök det upp får på min högra sida 


Förbi en 4H-gård och fler gröna ängar. Över tågspåren och in bland hus och sen var jag lost.
Hade frågat om vägen två gånger men ändå blev det fel.
Sen kom jag tillslut rätt och tillbaka till sjön. Såg ett sött litet hus. Och mer stig.



Sedan kom jag, Noel och de rosa tightsen till slut hem igen. 8,5 km senare som tog längre tid än de 50 min som klockan sade pga mina vägletar-stopp.

Noel var sugen på att gå in och äta.
Fin natur och riktigt bra runda som kommer att springas många gånger framöver.
Men det bästa av allt var nog att det onda i vaden inte kändes av någonting alls. 
Och inte efteråt heller.
Tack för det.











2 kommentarer:

  1. Vilken fin natur du får springa i nu. Härligt med skog och bra att vaden kändes fint! Har du gjort någon speciell rehab?

    SvaraRadera
  2. Låter som att ni har flyttat till ett bra ställe med bra springomgivningar! Ska bli så kul att få se hur ni har det på kalaset! Hälsa killarna! Kram

    SvaraRadera

Vill du skriva några ord så uppskattar jag det verkligen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...