fredag 26 oktober 2012

Till skogs!




Så var det äntligen dags att testa ett av alla motionsspår som finns häromkring.
Chansade på att jag skulle komma fram överallt med vagnen och var inte sugen på en längre runda, så jag tog mig till det närmsta motionsområdet.
Sprang först 3 km längs vatten och skog dit, och valde sen 2,5 km-slingan på plats. På sina ställen fick jag gå, dels pga branta backar och dels pga isiga lerspår. Men annars gick det väldigt bra med vagnen där i skogen.
Det är något sorgset över en skog så här års, den är liksom naken utan sina löv. Som om något saknas.
Men det är samtidigt vackert, där den står blottad.




Det var skönt att bara springa och inte titta på distansen på klockan. En fördel med att springa i spår. Väljer du 5 km, så vet du att det är det du ska springa.

Sprang sen hem igen och gick ihop 8 fina kilometrar.
När jag kom hem gjorde jag några
core-övningar som jag denna vecka låg lite efter med.
Men nu ordningen återställd och jag är redo för helg.

3 kommentarer:

  1. Åh vad jag blir avis på dina fina skogsturer!! Härlig miljö att springa i! Önskar dig en trevlig helg! :)

    SvaraRadera
  2. Tycker inte alltid längdangivelserna stämmer till 100 %. Men å andra sidan är det kanske inte så jätteviktigt heller.
    Som du säger, jätteskönt att springa utan klocka och tempo! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, tydligen var den 2,6 km men istället för 2,5. Så det där med distansen är väl lite si och så i spår:)
      Precis, ändå skönt att bara kunna springa på:)

      Radera

Vill du skriva några ord så uppskattar jag det verkligen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...