torsdag 4 oktober 2012

Effektivt för att vara mig

I och med att kvällarna blir mörkare nu och jag inte vill springa mina intervallpass i mörker, kräver det lite mer planering och effektivitet om jag ska kunna komma ut medan det fortfarande är ljust.
Maken var på jobbet lite tidigare och kunde således komma hem lite tidigare än vanligt och Noel sov sin eftermiddagslur i vagnen i hallen efter vår promenad så att jag kunde passa på att byta om och ladda in en maskin tvätt.
När maken kom hem låg Garmin redo och kläderna var på, så vi sa hej och hejdå innan det bar iväg ut på min springrunda som i idag hade tusingar på schemat.


Först uppjogg 3km och sedan bar det iväg på den första av fem. Jag kollar aldrig på klockan under dessa 1000m utan går helt på känsla. Först när jag stannar för vila emellan varje intervall, kollar jag.
Den första gick på 4:06 min. Jag kände att jag inte var i samma slag som förra gången jag sprang tusingar och att det därför skulle gå långsammare idag.
Jaja, så kan det vara. Det har ju med dagsform att göra.
Vilade i 60-70s emellan intervallerna.
Den andra gick på 3:59 min och återigen var jag under 4 min. Yeay. Men där någonstans kom mjölksyran.
Kanske gick det lite för fort ändå.
Jo, sen gick det utför. De tre sista gick på 4,03, 4,09 och 4,12 min. Efter den sista stannade jag och hämtade andan för jag var helt slut och yr. Hjärtat slog så fort och benen kändes sega som kola.


Den lilla besvikelse jag kände över att det inte gick så fort som jag hade hoppas,  byttes snabbt till glädje över att det var över och att jag hade en skön nedjogg hem till familjen.
För hemma hade maken lagat god fisk och jag hann med både att äta den, leka med Noel, göra en laddning av energibollar och sjunga godnattsånger innan klockan var 20.
Tack för bra teamwork kära make!
Jag älskar såna här kvällar, när jag både hinner med det jag vill här hemma OCH får till ett kvalitativt löppass.
Stor gilla på den!





7 kommentarer:

  1. Grymt med tusingar, bra jobbat!!! Tack för inspirationen! Imorn väntar intervaller för mig!

    SvaraRadera
  2. Om man går efter tusingfart kommer du springa under 43 nästa helg! :) Vi är gör väldigt lika tider!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj, nej det tror jag verkligen inte men tack ändå:)
      Kommer jag under 45 är jag nöjd!

      Radera
  3. Vilken effektiv och härlig kväll på många sätt!

    Vad kul det blir att ses imorgon! Kram

    SvaraRadera

Vill du skriva några ord så uppskattar jag det verkligen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...