måndag 8 oktober 2012

Jag vann fighten mot latmasken

Så här års brukar latmasken i mig vilja komma fram för att styra och ställa.
Kvällarna som blir mörkare, tröttheten och sängen som alltid verkar vara det mysigaste stället.
Antar att det är sånt som drar fram latmasken. Trots att jag försöker råda bot med träning.
Nu när jag inte kan löpa pga muskelbristningen är det hemmaträning med det lilla hemmagymmet som gäller.
Och det är ju ganska bra, för jag vill ju gärna bli starkare (och snabbare) och då behöver jag stryketräning.

Så, trots att jag verkligen borde ha flyttpackat nu på kvällen drog jag fram mattan, kettlebellen (12 kg) och tabatatimern.efter att jag nattat Noel och körde ett kort men svettigt och effektivt pass.
Just det , jag gjorde en liten lapp med övningar också. Så att jag kan vara riktigt  effektiv och inte behöver tänka.
Körde sen i tabataform (20s arbete och 10s vila x 8) och varierade varje tabatintervall med två övningar.
Försökte tänka en styrkeövning och en pulshöjande i varje intervall.
Blir lite roligare så, när man varierar övning hela tiden.
Funkade riktigt bra, trots att jag fick välja de övningar som jag kunde göra utan att få ont i vaden.
7 st tabator, och då alltså 14 övningar sammanlagt blev ca 30 min med några raka plankor på slutet.
Så såg passet ut: ( bilden är lite suddig så jag skriver)

1) Squats med KB
    Löpning i planka

2) Höftlyft på boll
    Utfall bakåt med KB

3) Marklyft med KB
    Sving med KB

4) Ryggresning
    Dynamisk armhävning

5) Draken med  KB
   Sidosteg med boll (heter säker något annat finare)

6) Axelpress med KB
    8:or

7) Russian twist
   Dynamisk sidoplanka med benlyft

4 kommentarer:

  1. Bra att skriva ner passet på lapp så är det lättare att hänga med och komma ihåg, speciellt när man börjar bli trött! :)

    Grymt pass med bra övningar! Kettlebell är ett bra redskap!

    Yees nu är vi på gång! Benmuskler here we come!:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja det blir mer effektivt när jag har det nedskrivet.
      Mer ben framöver!

      Radera
  2. Bra jobbat av dig! Svårt att motivera sig till hemmaträning, men du lyckas ju kanon!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Man måste bara bestämma sig, annars hamnar man så lätt i soffan:)

      Radera

Vill du skriva några ord så uppskattar jag det verkligen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...