tisdag 19 juni 2012

Ett försök till lite sprint

Som gick lite halvdant.
Korta intervaller stod på schemat, och kortare än 200 m springer jag aldrig. Nästan i kortaste laget tycker jag. Man hinner nästan bara varva upp innan det är färdigt. Men nyttigt att variera sig såklart.
Efter uppjoggen på 3,8 km, gjorde jag några koordinationslopp och lite löpskolning.
Sen var det dags att ge sig i kast med 5x3x200m. 15 st intervaller i 5 set, 3 i varje set.
Det stod helt still i mitt huvud idag vad det gällde att komma på en bra, plan 200-meterssträcka. Så det blev en lite backigare variant än vad det egentligen borde vara.
Om det berodde på det eller inte vet jag ej, men idag var det svårt att komma upp i bra fart. Kändes som om jag sprang fort men när jag kollade på klockan hade vissa intervaller nästan samma fart som jag sprang mina tusingar på härom veckan. Och det var ju 1000 m på varje intervall.
Det varierade ganska mycket i fart och på några intervaller kom jag på mig själv ligga lite mer i ett bekvämlighetstempo.
Fy skäms!
Jaja, man kan ju inte vara på topp jämt.



Gjorde mina 15 intervaller i alla fall och efter nedjogg på 2,7 km, kom jag hem och summerade 10 km på dagens pass.
Har lovat mig själv att bättra mig när det gäller styrkan, och då i synnerhet corepartiets styrka, så efter stretch blev det 15 min fördelat på plankor och ryggövningar.
Stark mitt ska det bli.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill du skriva några ord så uppskattar jag det verkligen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...