onsdag 27 juni 2012

Operation: Stark core




Har insett att jag kanske inte är så stark i coremusklerna trots allt.
Plankor och andra coreövningar var jag ihärdig och duktig att göra snart efter förlossningen, men i takt med att jag kände styrkan återkomma avtog min regelbundenhet i bålbyggandet.

Jag har sett min hållning försämras gradvis de sista månaderna, ryggen blir trött ofta, både i löpningen och vilan och stödet i vardagen är som borttappat.
Så, nu ska det bli ändring på detta.
Bryta en negativ trend.
Jag återtar kommandot över försummade muskler.

Därför, min utmaning till mig själv i 1 mån är att göra 3 plankor a 2 min varje dag, gärna mer och andra typer av plankor. Detta utöver vanlig styrka.
Är inne på andra veckan och har hittills inte missat en dag.
Visst passar det bra att stärka upp mage och rygg med tanke den stundande maran:)


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill du skriva några ord så uppskattar jag det verkligen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...