söndag 10 juni 2012

Så bra det kan bli

Jag bestämde mig först när jag skulle klä på mig efter babysimmet.
Huruvida det skulle bli någon snabbdistans hem idag eller inte.
Magen var fortfarande inte helt medgörlig men helt ok ändå.
Så det fick bära eller brista. Kunde ju alltid bli en lätt distans annars, de kilometrarna hem från simmet.
Men det gick ju ganska bra.
Efter 3 km uppjogg sprang jag mina 5 km snabbdistans och därefter nedjogg 2,24 km.
När jag stannade klockan upptäckte jag att jag sprungit dessa 5 km på 21,46 min. Oj. Ganska snabbt!
Har aldrig varit under 22 min, så detta känns väldigt kul måste jag säga. 4,21 min/km tror jag att det blev.
Och då valde jag en kuperad sträcka på sina håll.
Jag måste nog vara i bra form nu.





Efter snabb dusch hemma och lite mat, piffade jag till mig och åkte in till stan för att möta upp finaste Sussi utanför Grand där det vankades Afternoon Tea som vi fått i 30-års present. Jag fick det av henne, och hon fick det sen i sin tur av sin syster.


Och vår 30-års present gjorde ingen av oss besvikna.






Hur gott kan det bli? Det är bara att titta på bilderna så förstår ni.
Scones, rabarberkompott, pannacotta, skagensnitt mm. Njutbart upplevelse minst sagt. Nästan lite himmelsk. Och dessutom med champagne sådär en lördagseftermiddag...





Så bra det kan bli ibland. En vanlig lördag.


6 kommentarer:

  1. Du är verkligen i form!

    (jag har tex aldrig sprungit snabbdistans så snabbt, tävling borträknat)

    Du borde springa ett 5km lopp! Efteranmäla oss till paroller? Fast jag med mina jobben kommer ju sabba för laget, men du kan ju göra en grym tid ändå!

    SvaraRadera
  2. Paroller betyder parloppet på ipadspråk :)

    SvaraRadera
  3. Shit vad snabb du är! Vilken känsla!

    SvaraRadera
  4. Andréa: Tack, ja tanken var ju parloppet på tisdag men vi vill inte lämna Noel ännu:)
    Kanske ska vi springa då, du och jag?

    Jenny: Tack snälla!

    SvaraRadera
  5. Wow, imponerande!
    Kul när man överträffar sina egna förväntningar också. :-)

    SvaraRadera
  6. Västgötskan: Tack, ja det går faktiskt bättre än förväntat just nu:)

    SvaraRadera

Vill du skriva några ord så uppskattar jag det verkligen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...