måndag 18 juni 2012

Semesterplaner

Det är likadant varje år.
Våren försvinner bara och vips så är det juni och så kallad sommar.
Även om det hittills i juni varit rekordkyla.
Enligt kalendern ska det i alla fall vara sommar och på fredag är det midsommarafton.
Den här sommaren är lite speciell.
Första sommaren med Noel och vi är tre, jag är ledig hela tiden och maken ska vara hemma 7 hela veckor.
Så länge har vi aldrig varit lediga tillsammans.
Från en annan sommar,  2008 på en ö i Grekland
Men lite bad hoppas jag på i år med
När vi planerade för sommarens aktiviteter och semester, blev det i år lite annorlunda.
Att planera för 3 då vi nu är med bebis,  sen också ett maraton mitt i de där 7 veckorna.
Så istället för att fara land och rike runt och gärna en liten utlandstripp på det som det brukar se ut, blir det nu lugna och ganska ostrukturerade veckor.
Vi börjar med att fira makens semester nästa helg med att åka en vecka till en hyrd stuga i Roslagen. Där ska vi njuta av naturen utanför knuten och försöka få till slutklämmen på maratonträningen.
Efter det blir det  fokus och laddning inför 14 juli, och det ska vi göra på hemmaplan.
Blir nog bäst så.

Lite sånt här hoppas jag också på...
På Åreskutan juli 2010. (Visst ser det ut som en kuliss?)

Sen när maran är genomförd, blir det lunga veckor utan några egentliga planer förutom att besöka lite vänner häromkring och hälsa på familjerna våra.
Vi kommer bada(förhoppningsvis), turista här i vår hemstad och göra små utflykter med bil och båt.
Ganska skönt att för en gångs skull kunna göra lite som man känner. Ta det som det kommer.
Sista veckan lutar det åt en Sälenresa för lite vandring och natur igen.
Älskar möjligheten att byta lägenhet mot bara fötter på gräs utanför dörren.
Det är en sommar som jag verkligen ser fram emot.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill du skriva några ord så uppskattar jag det verkligen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...