lördag 2 juni 2012

Tappra och inspirerande


Ja, egentligen behöver jag väl inte skriva att vädret var överjäv-t för de tappra löparna idag. Stackars alla maratonlöpare. Som jag led med allihop, där vi stod vid sidan av och peppade allt vi kunde. De såg frusna och lätt lidande ut, men ändå grymt starka och med en vilja av stål.
Så inspirerande!
Maken och jag var utrustade med gummistövlar,  underställ och skidkläder, allt för att hålla kylan och regnet  borta. Dock hittade jag inte de tjocka skidhandskarna innan vi åkte, vilket resulterade i stelfrusna händer. Noel sov gott i vagnen under regnskyddet, även han påpälsad med overall. Hans första maraton, nästa gång han är på maraton springer både hans mamma och pappa. 
För oj vad jag längtar efter att ha sett så många grymma löpare idag. Längtar efter att ta mig an den här respektingivande distansen,
Förhoppningsvis är det bättre väder då, den 14 juli.
Men lite rädd är jag att det blir typ 25-30 grader och det är ju inte heller kul. 
Max 15-20 grader och lite molnigt låter väl som ett bra mara-väder.
Just det, en liten funktion hade jag idag också- jag var ju langare av sportdryck till den allra grymmaste tjejen.



2 kommentarer:

  1. Nej, det är ju det... NÄSTAN (men bara nästan) att enstaka plusgrader är bättre än 25-30 grader varmt. Pest eller kolera typ. :-)
    Håller tummarna för dig!

    SvaraRadera

Vill du skriva några ord så uppskattar jag det verkligen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...