onsdag 6 juni 2012

En bra kombination

Marklyft
En lätt vagnjogg tillsammans med maken var dagens planerade träning. Dessutom var planen att stanna till vid det nya utegymmet vid Skanstull,  som är riktigt bra,  för lite styrketräning.
Kan verkligen rekommenderas.
Sagt och gjort.
12,2 km blev det runt Årstaviken,  med lite fler oförutsedda stopp än planerat, då Noel vaknade flera gånger och jag fick flugor i ögonen som irriterade. Det är det värsta med att springa i skog, att det är insekter överallt som gärna vill flyga in i ögonen och stanna där.
Det var rätt trångt i utegymmet, om det nu kan vara det(?), men vi fick till det mesta som fanns att erbjuda.
Bland det som hamnade på bild:

Latsdrag
Maken gör situps (jag gör inte situps efter graviditeten)

Axelpress
Utöver det gjorde vi bröstpress, chins (låga), dips (med lite hjälp) och lite pulshöjande hopp.
20 min effektiv träning innan vi fortsatte vagnjoggen de resterande 7 km hem.
Förvånansvärt pigg i kroppen, men då var också tempot idag väldigt lugnt och låg på 6,36 min/km.

3 kommentarer:

  1. Jag önskar att min man också någon gång ville köra en familjejogg med vagnen, men icke. Vi tränar nästan alltid var för sig och det är bara jag som springer med vagnen..
    Det är precis sådana pass som ni kört idag som jag så hemskt gärna skulle vilja köra (minus flugorna då)- lät jätteroligt och som ett väldigt trevligt sätt att umgås på!

    SvaraRadera
  2. Ja, istället för att gå en promenad kan man göra detta och träna samtidigt! Skönt sätt att få in styrkan också. Dra med din man tycker jag:)

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig familjeutflykt och kul att ha ett så bra utegym så pass nära! Kram

    SvaraRadera

Vill du skriva några ord så uppskattar jag det verkligen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...