lördag 23 juni 2012

Vagnlöpning med hela familjen


Jag hade faktisk planerat att klämma in ett till långpass på 30 km idag, bara för att jag kunde.
Kände att de sprungna 3-milarna inte är så många som jag skulle vilja och önska.
Jag är ju min egen coach, och makens också för den delen, så att ändringar i träningsschemat kan göras lite mer efter dagsform.
Men med regnprognos (de båda längsta passen jag gjort har sprungits bitvis i regn) och med viss tidsbegränsning pga av packandet inför semestern imorgon, bidrog detta till att jag och maken bestämde oss för ett gemensamt lite kortare pass med vagnen istället.
Ibland får man faktiskt ändra och frångå sina planer.

Det var knappt en kotte ute och vi hade inga problem att ta oss fram med vagnen, som det kan vara ibland då det är fina, soliga dagar med halva stan ute på promenad.
Det blev 17 km runt Södermalm i ett medelhårt tempo, 5,15 min/km snittade vi. Och de fem sista gjorde vi under 5 min/km.
Om man inte springer långt får man springa fort istället kände vi.
Jag har faktiskt inte så många sådana pass i bagaget denna vår. Halvlånga och ganska snabba. 
För att kunna springa fort på tävling måste man ju träna på att springa fort ibland.

Det kändes lite segt i början, men efter 8 km började kroppen vakna till och det kändes oförskämt lätt.
Kollade på klockan och såg att 4,45 min/km kändes som 5,30 ungefär. 
Så det verkar onekligen som om jag har en uppåtgående form.

Imorgon blir det en morgonjogg innan avfärd mot stugan. Och vi byter asfalt mot skog. Det kommer nog både fötterna och benen gilla. 
För att inte tala om resten av kroppen som kommer att grillas i funktionella styrkepass utomhus.
Och mat ska också grillas för övrigt. I massor. 
Det blir en bra vecka känner jag på mig.

3 kommentarer:

  1. Vilken härlig känsla!

    Undra om jag ockås kan hitta en "45-sekunder snabbare än verkligeheten"-känsla snart. ;-D

    SvaraRadera
  2. Härligt pass med hela familjen. Mina träningsplaner blir aldrig som planerat. Då jag har möjlighet till en längre löptur tar jag chansen och ibland hannar vagnen med fast det inte var planerat. Ska idag ge mig ut på långpass i regnet, kanske jag får med lurat familjen ;-)

    SvaraRadera
  3. Ja, det är verkligen mysigt att träna ihop.
    Skönt att få sällskap när motivationen ibland tryter:)

    SvaraRadera

Vill du skriva några ord så uppskattar jag det verkligen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...