torsdag 17 januari 2013

Välutnyttjad lunch

Igår blev jag lite lyxigt bjuden på lunch av min fina vän Andréa som var en födelsedagspresent från henne.
Vi pratade bland annat om det här med styrketräningens vara eller icke vara i en löpares liv. Båda vi två gillar att styrketräna, men tycker tyvärr att det blir för lite av den varan ibland och eftersom den mestadels görs hemma kan den bli lite mjäkig.

Så, därför är jag så glad att det finns ett gym på jobbet som är gratis och där jag slipper betala flera hundra kronor i månaden för att utnyttja en till två gånger i veckan. Ovärt.
Nu har jag ambitionen att få till två tillfällen i veckan, men hittills har det bara blivit en gång i veckan. Resten förläggs hemma efter nattning av Noel.



Idag var det veckans enda gympass, men satan vad effektiv jag är när jag tränar under tidspress och vill hinna med så mycket som möjligt.

Värmde upp med tabata-intervaller på löpband. Dvs 20s arbete, 10s vila x 8. Första gången för mig.
Progressivt tempo och jag gjorde en och en halv omgång varav 6 intervaller av dessa var på det högsta som gick att ha på bandet, 18 km/h. Kul var det!

Fortsatte sen med benböj med stång och marklyft.
Utfall med 20-30 kgs hantlar. (Fick variera mig lite), good mornings, enarmsrodd i planka med hantlar.
Hög rodd, låg rodd, höftlyft med benindrag och pistols i TRX.
Sen var det svettigt värre och jag skakade i armarna från ryggen när jag gick mot duschen.

Sådärja.

3 kommentarer:

  1. Låter som ett tufft och bra pass!

    SvaraRadera
  2. GÖTT! Jag skulle OCKSÅ vilja ha ett gym på jobbet, fatta bästa lunchtimmen man kan få till då! Bra jobbat av dig att få till 1 gång/vecka rutinen!

    SvaraRadera
  3. Tack! Ja, det är grymt att ha ett gratis gym:)

    SvaraRadera

Vill du skriva några ord så uppskattar jag det verkligen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...