fredag 18 januari 2013

Oplanerad vila

Imorse när jag gick upp ur sängen, kände jag en huggande smärta i vänster hälsena.
Springkläderna låg framme och väntade, väskan var packad, äggen var kokade och allt förberett för att genast inse att det inte var en chans att jag kunde springa till jobbet med den här hälsenan.
Gårdagens intervaller på bandet med barfotaskorna, om än bara 12st á 20s, verkade inte gjort gott för min kära hälsena.

Så det var bara att ta på sig vanliga kläder och bege sig mot bussen. Där jag som vanligt fick vänta alldeles för länge, eftersom bussarna här i Täby aldrig kan gå enligt tidtabell, och bli rejält kall i de -15 som rådde idag.
Då, när jag stod där och huttrade, önskade jag verkligen att jag hade kunnat springa istället för att stå och frysa men på måndag hoppas jag kunna springa till jobbet igen.
Får se hur det känns imorgon, det får bestämma helgens träning.
Hursomhelst blir det i alla fall längdskidor på sjön.
Det fint det med.

4 kommentarer:

  1. Menå vad tråkigt att hälen bråkar! :( Hoppas att den blev gladare av en dags vila så att du kan träna som du vill i helgen!

    SvaraRadera
  2. Nej, vad segt att det krånglar. Hoppas det släpper fort!

    Vad är det för barfotaskor du har förresten? (Nyfiken) :-)

    SvaraRadera
  3. Tack! Jag hoppas att det ger med sig snabbt.

    Jag fick samma barfotaskor som många andra bloggare på ett event, Merrell Pace Glove:)
    Gillar dessa mycket!

    SvaraRadera

Vill du skriva några ord så uppskattar jag det verkligen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...