tisdag 15 januari 2013

Oavsett väder...

...ska jag ut och springa. Ett tankesätt som byggt mitt pannben och som gjort mig vädertålig.
Vädret ska inte få påverka mig att skippa löpningen.
Idag på lunchen fick jag plocka fram det där i huvudet och konstigt nog var jag lika förväntansfull som vanligt när det idag vankades backintervaller.



Fick hjälp av min snälla kollega med ett obligatorisk bloggfoto innan jag begav mig ut mot Djurgården för intervaller.

Snön yrde och ögonen blev stundtals attackerade av snöflingor stora som tefat.

Klockan hittade inte satelliterna förrän på Strandvägen, vilket irriterade mig mer än snöovädret.
Kom fram tillslut efter 2,5 km uppjogg.
Oplogad backe x 8 fick det bli innan jag var tvungen att bege mig tillbaka till kontoret.
Det sög i benen, pulsen upp i 90% och fötterna var genomblöta. Saknar ju gaiters/damasker.

Egentligen ett lite för kort pass, men med eftersom det var första gången på länge som jag sprang intervaller och jag hade lite tidsbrist fick det duga.

Tillbaka och 8 km senare, var jag ändå rätt nöjd att jag gjorde det.
Men jag antar att det krävs en rätt biten löpare för att trotsa dagens snöoväder.

4 kommentarer:

  1. Helt rätt inställning. Man kan om man vill....eller hur var det nu igen:) Min 6-åring hemma kör stenhårt med det! Bra jobbat!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla! Ja, det mottot är även mitt motto! Man kan om man vill funkar på det mesta:)

      Radera

Vill du skriva några ord så uppskattar jag det verkligen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...