fredag 4 januari 2013

Lunchstyrka





Idag var det dags för ett premiärbesök på jobbets gym.
Eftersom min arbetsgivare har flyttat under tiden jag var mammaledig, så var det första besöket på det här gymet.

Alla konditionsmaskiner var upptagna när jag kom, så uppvärmningen fick bli spring upp och ner på stepbräda.
Funkade utmärkt.

Sen upptäckte jag att det fanns en TRX och jag blev överlycklig! I den blev det sen olika typer av roliga och jobbiga övningar kombinerat med puls och hantlar.
Satte igång med trisets, låg rodd,
axelpress och upphopp.
Sen bröstpress, utfall med bicepscurl och skridskohopp,
Enbensburpee a la Lofsan enbensbenböj, planka med benindrag och avslutade med hantellyft för baksida axel.



35 effektiva minutrar innan det var dags att duscha och äta snabblunch.

Hoppas ni får en trevlig kväll och helg!
Vi hörs snart!

6 kommentarer:

  1. Kul att du har ett så bra gym på jobbet!

    Trevlig helg på dig! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är kanon! Hoppas du hade en trevlig helg du med!
      Kram

      Radera
  2. Härligt att kunna köra styrka på lunchen! :) jag har aldrig provat TRX men ska göra det nästa vecka, blir spännande!

    Önskar dig en trevlig helg!

    SvaraRadera
  3. men toppen med gym på jobbet! Jag har visserligen bara 30 min lunch, men om man skulle lägga på friskvårdstimmen skulle man ju kunna styrketräna på lunchen två ggr i veckan... lunchträning är superhärligt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är bra ibland men jag gillar egentligen inte stressen som det innebär. Men som sagt jättebra att kunna göra ngn gång i veckan som komplement!

      Radera

Vill du skriva några ord så uppskattar jag det verkligen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...