tisdag 1 januari 2013

Nytt år, nya tider




Det är inte bara ett nytt år.
Nu börjar även en ny tid för mig och ett nytt kapitel i boken som heter livet. Det som heltidsarbetande mamma.
Känns jättekonstigt allting, att jag inte ska få tillbringa mina dagar med Noel, men jag tror att jag vänjer mig snabbt.
Jag har varit hemma sedan oktober 2011 och nu är det dags att lämna över till maken.

Ryggsäcken är packad och till jobbet färdas jag kommunalt imorgon, men hem springer jag halva biten och transportlöpning kommer framöver att bli min vardag.

Nu ska jag packa och förbereda det sista, sen blir det sänggång och väckarklocka.
Och då menar jag inte den där mysiga väckarklockan som kallas Noel, utan den där obarmhärtiga IPhonen.



- Posted using BlogPress from my iPhone

4 kommentarer:

  1. Lycka till med nya livet! Det kommer att gå galant. Transportlöpning är perfekt. Speciellt efter jobbet då man behöver rensa hjärnan :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla! Ja, jag tror att det kommer att bli kanon:)

      Radera
  2. Jo, man vänjer sig.
    Men samtidigt känns lite faktiskt lite sorgligt ibland, även när man är van... :-( Tycker jag i alla fall.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag förstår det. Jag kommer nog att känna likadant:)

      Radera

Vill du skriva några ord så uppskattar jag det verkligen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...