onsdag 2 januari 2013

En transportlöpare!




Första dagen på jobbet avklarad och första transportspringet hem kan bockas av.
Det krävs ju lite planering kring logistik och utrustning, men så bra det är ändå.
Att springa samtidigt som man ändå ska färdas mot en destination.

Jag åkte T-bana till Mörby och sprang sen därefter vägen hem nästan exat 10 km.
Eftersom jag längtade så mycket efter Noel gick det ganska fort, och det gick förvånansvärt bra med ryggsäck.
När jag närmade mig hemma mötte jag två cyklister som var ute och tränade, de tjoade, hejade och ropade "bra tempo, härligt"!
Sånt uppskattas verkligen och det gjorde att jag kunde kräma på lite den sista biten.

När jag kom hem fick jag pussar i massor av min lilla och en liten tår föll ner från min kind. Den saknaden.

Imorgon blir det spring till jobbet och ett tänkt fartlekspass.
Får se hur det går när det är morgon och med ryggsäck.

1 kommentar:

  1. Härligt att det funkar att transportlöpa!

    Bra med peppning längs vägen! :) Då ökar energin!

    SvaraRadera

Vill du skriva några ord så uppskattar jag det verkligen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...