måndag 7 januari 2013

Tempopass från jobbet och ett oväntat möte!





Som Stålmannen bytte jag om till springkläder på kontoret, sa hejdå och tryckte på hissknappen.
Döm min förvåning när det står en likasinnad i hissen som öppnas!
-Hej, säger jag glatt eftersom jag blir så lycklig när jag träffar allierade.
-Ska du också springa hem? frågar han.
-Ja, åker en bit T-bana men springer sedan milen hem.
Du då? Frågar jag.
-Jag springer till Älta, om du vet, 13-14 km säger han.
-Bra jobbat!
Sen var vi nere och ute på gatan.
Lycka till då! Sa vi sen i kör:)
Haha, vilken roligt möte såhär en måndag.

Jo, passet var ju det jag skulle skriva om.
Jag har ju inte sprungit snabbt (eller försökt snarare) på säkert 2 mån, men idag var det dags.
Tempopass uppvärmning 2 km, tempo 6 km, nedvarv 2 km.

Hoppade av t-banan och satte igång klockan.
Det började bra och efter uppvärmningen, satte jag av i ett högre tempo.
Flås, flås. Kollade inte fart utan koncentrerade mig på att pulsen skulle ligga mellan 85-88%.
Kuperat och isigt, och bitvis fick jag hålla igen då jag saknade dubbar.
När jag närmade mig slutet på tempodelen, hade jag tagit en annan väg hem som jag trodde skulle leda mig rätt. Men icke.
Jag var lost.
Kunde i allafall summera tempodelen i 4,52-tempo och för mig är det en början och väg tillbaka ner mot svunnen form.

Så på nedvarvningen sprang jag runt med iPhonen och gps:en i handen och försökte hitta rätt.
Till slut var jag hemma igen efter 11 km och när jag kom hem hade maken lagat mat och det var bara att sätta sig till bords. Med den lilla som jag saknat så.
Men jag vänjer mig dag för dag och saknaden blir mer hanterlig.

Imorgon ska en ny betydligt mer fashion reflexväst införskaffas på HM. De har en jättefin och även än löparjacka helt i reflextyg.
Najs, för en fåfäng löpare som jag som inte vill springa i centrala Stockholm iförd den befintliga oformliga saken.
Lovar att visa sen.





- Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer:

  1. Bra jobbat! Och tack för lunchdaten. Bra också att veta springavstånd till Älta. Ifall jag bosätter mig där. Det skulle jag vilja nämligen :)

    SvaraRadera
  2. Superbra tempopass! Det måste jag också ta och springa snart. Och så lustigt, jag beställde precis en sån där reflexjacka från H&M, verkar skitsnygg. Men jag har bara sett den på nätet ännu.

    SvaraRadera

Vill du skriva några ord så uppskattar jag det verkligen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...