söndag 13 januari 2013

Marathontankar, söndagsspring och lite till




Precis när jag äntligen hade bestämt mig för att anmäla mig till Stockholm Marathon, blev det fulltecknat.
Typiskt! Så förmodligen blir det inget Marathon för mig i år. Gick och velade för länge om det är marathon som jag vill springa och om de nödvändiga långpassen varje helg kändes så lockande.
Jag har ju gjort hela grejen en gång och vet vad som krävs om jag vill springa fortare än sist.
Men så kom jag fram till att jag vill ta mig under 3,30 och gärna mer om det skulle gå.
Verkar dock inte bli så i år.

Så nu går tankarna om framtiden och funderingar på vad som ska få bli mitt huvudfokus detta år.
Ska jag bli snabb på milen?
Eller ska jag satsa på halvmara-distansen?
Hmm, just nu känns milen lockande.

I avsaknad av ett inplanerat marathon, lyser långpassen med sin frånvaro. Har helt enkelt ingen motivation för det just nu.
Så idag, som egentligen skulle vara långpasssöndag, gav jag mig ut och sprang runt sjön.
Vitt, kallt, tyst och stilla.
Underbar löpning.
8,5 km i lugn fart fick det bli då jag haft halskänningar i två dagar och ville ta det lugnt.



På sjön hade de plogat för både skridskor och skidor.
Så på eftermiddagen gav vi oss ner på isen, och medan maken åkte längdskidor gick jag med Noel i vagnen och tittade på alla härliga människor som tagit sig ut idag för att njuta av vädret och få röra på sig.
Sånt gör mig glad.



Något annat som gjorde mig glad idag var pappa/morfar och farmor-besök, finaste blommorna, fina presenter, en liten stund av yoga och att jag återigen fick spendera en hel dag med min underbara familj.
Tacksamhet.

2 kommentarer:

  1. Delar av inlägget skulle kunna vara skrivna av mig: marathonfunderingarna och tankarna kring långpassen och de efterföljande frågorna om milen/halvmaran. Jag funderar också kring årets fokus (som jag dock inte vill att bara ska vara löpning).
    Och du, ett försenat grattis på födelsedagen!
    Vi kanske kunde luncha snart? Kommer gärna in till stan med Ivar.

    Och nu när jag såg att Noel börjat ta lite steg så tänkte jag att du kanske funderar mer kring vinterskor till honom. Om strlk 23 kan passa så har vi två par som ni kan få låna! Har ett par 22:or någonstans också som jag också kan försöka att skaka fram (tror de är hos mina föräldrar)

    SvaraRadera
  2. Tack! Ja, det är ju det här med långpassen på helgen. Tycker de tar mycket tid från familjen, men om man går upp tidigt kanske man får ihop det ändå.
    Fast vi är ju båda morgontrötta:)

    Jättesnällt om vi får låna vinterskor. Har inga men har tänkt köpa. Fast får jag låna av dig är jag jättetacksam.
    Ses gärna på lunch, jag hör av mig så bestämmer vi något!

    SvaraRadera

Vill du skriva några ord så uppskattar jag det verkligen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...