fredag 11 januari 2013

Hemmagjort fredagsgodis




Jag gjorde några olika varianter av julgodis i år, och fastnade lite extra för en av dessa.
Chokladkolan.
Så goda att jag inte kunde stoppa mig.
Och då var det ju framförallt tänkt till gästerna....

Så nu har jag insett att istället för att köpa lösgodis (som jag brukar) och som innehåller en hel del skit,
kan jag göra eget minst lika goda godis att fredagskalasa på.
Idag blandade jag dessutom i hackade valnötter. Grymt gott!

Grädde, socker, råsocker eller farinsocker, honung, salt, smör, kakao och valnötter. Allt som behövs.
Ljuvligaste ljuva små kolor.

2 kommentarer:

  1. Smart! Jag gjorde också en god chokladkola i början av december. Men jag åt upp alla bitar själv innan jag ens hunnit vira in dem i celofan :) Det är ju hur gott som helst, och som du säger: 100 gånger fräschare innehåll än lösgodis.

    SvaraRadera
  2. Låter väldigt gott! Kul när man kan göra själv!

    SvaraRadera

Vill du skriva några ord så uppskattar jag det verkligen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...