torsdag 16 maj 2013

Veckans andra

Så var jag där för andra gången denna vecka. På gymmet. Låter kanske inte så mycket men är bra för att vara mig.
Äntligen börjar jag få in en bra styrkerutin och denna vecka kommer jag dessutom att komplettera med ett
hemmaträningspass med corefokus i helgen.
Minst 2 styrkepass i veckan har länge varit mitt mål, men löpningen har alltid varit lite mer viktig och styrkan har tyvärr fått stryka med foten ibland.
I alla fall fått kompromissa.



Nu som gravid är det ju ett ypperligt tillfälle att stärka upp kroppen för att underlätta både under och efter graviditeten.
Vilket jag faktiskt sett fram emot.
Har just nu som mål att så länge jag kan springa, fördela minst 4 pass i veckan lika mellan styrka och löpning. Och helst lite yoga också.Behöver inte vara speciellt långa pass utan 30 min åt gången är jag nöjd med som jag skrev om i tidigare inlägg.
Än så länge går det ganska bra.
Har dock inte sprungit så mycket den här veckan, en gång har det blivit, men kommer att springa i skogen på lördag då vi spenderar helgen hos familjerna i Örebro.

Triceps, baksida lår och axlar var i fokus idag, och jag njuter av att få känna den där brinnande känslan i trötta muskler.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill du skriva några ord så uppskattar jag det verkligen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...