söndag 12 maj 2013

Både ny och gammal favorit




Jag hade turen att få sovmorgon idag igen(igår sov Noel till 8!), så maken var beredd att ge sig ut på sin springrunda när jag gick upp och min fick därför vänta.
Efter lunch var det så dags.
Två dagars träningsvila gjorde att jag längtade extremt efter spring, svett och sol.

Eftersom vi har haft stora fixarhelgen här hemma, var maken tvungen att åka iväg och på ärenden och jag tog därför med mig en sovande Noel i springvagnen och gav mig ut.
Som vanligt just nu, känns det lite längst ner i magen precis i början som ett tryck mot bäckenbotten, men som efter någon kilometer ger med sig.

Jag gick med vagnen i uppförsbackarna men kunde däremellan hålla ett jämnt tempo på strax över 6 min/km.
Det är så konstigt men ju längre jag springer desto bättre känns det. Men gränsen går någonstans vid 8-10 km nu, längre än så gör att jag får känningar i bäckenet precis som vid förra graviditeten.
Fart skillnaden är ändå stor, då och nu. För då hade jag ont nästan hela tiden och fick ge upp löpningen helt någonstans vid v.20. Och nu är jag i v.22 och jag kan fortfarande springa.

Noel vaknade med 2 km kvar, så jag stannade vid ängen och gjorde några coreövningar medan Noel sprang runt i gräset.
Fortsatte sedan coreträningen i trädgården när vi kom hem efter sammanlagt 6,3 km och utestyrka kommer absolut bli en favorit i sommar.






En annan sak som är bra med att ha flyttat till hus, äntligen kan man grilla hur ofta man vill.
Idag blev det rostad potatis, grönsaksspett, halloumi, guccamole och en test av en ny sås med timjan, citron och honung. Mums!




2 kommentarer:

  1. Åh jag saknar nästan allt mitt barnvagnsspring med minstingen.....mys-mys!

    SvaraRadera
  2. Uteträning är toppen :) så härligt! Skönt och ha egen gräsplätt!

    SvaraRadera

Vill du skriva några ord så uppskattar jag det verkligen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...