onsdag 29 maj 2013

Ett lugnare tempo

Om jag jämför med förra graviditeten är denna helt annorlunda. Fast fysiskt ganska lik (förutom foglossning och högre blodtryck från början förra gången).
Men det är det mentala som framförallt är annorlunda.
Denna gången vet jag mer och jag vet framförallt att jag ska prioritera att lyssna på kroppen och inte ha för många järn i elden.
Då var jag fast besluten om hur saker och ting skulle vara vilket jag hade tänkt ut innan. Precis som den kontrollmänniska jag är, men som gravid händer det saker med kroppen kan man inte alltid kan styra över.
Som det gjorde med mig. Vilket resulterade i den traumatiska förlossningen som alltid kommer att vara ett öppet sår hos både mig och maken.

Den här gången lyssnar jag på kroppen till minsta lilla signal och tar en vecka i taget. Oron och rädslan för att havandeskapsförgiftning och HELLP åter ska inta min kropp och få bebis att komma ut tidigare är ständigt närvarande.
Men under ständig bevakning, som jag är denna gång, är jag i goda händer och ingen vill ta några risker.
Så efter dagens läkarbesök är jag nu sjukskriven 50% och tillvaron kommer definitivt att gå i ett lugnare tempo.
Mer vila och välbefinnande. Med rörelse och träning i fortsatt måttliga mängder. Hoppas bara att kroppen vill vara med på det.

2 kommentarer:

  1. Låter vettigt tycker jag. Det viktigaste är ju att du och bebisen mår bra. Träna kommer du kunna göra massor sen:)

    SvaraRadera
  2. Klokt att lyssna på kroppen!
    Kram M

    SvaraRadera

Vill du skriva några ord så uppskattar jag det verkligen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...