onsdag 1 maj 2013

Utepremiär -altanstyrka

Så. Äntligen.
Förkylningen och hostan verkar äntligen avta, och idag var det äntligen dags för träning igen.
15 dagar sedan sist.
Vet inte när jag senast var utan träning så länge.

Dagen till ära drog jag fram utrustningen och gjorde det jag sedan vi flyttade in i höstas har planerat och längtat till, nämligen uteträning på altanen och på tomten. Så väldigt lyxigt det kändes att stå ute i solen och svinga en kettlebell.





För att komma igång lite lätt, blev det 6 tabataintervaller med två övningar i varje intervall sammanlagt 12 övningar alltså.

Lätt gravidanpassat, men ändå utmanade.
Nu är jag halvvägs i graviditeten, v.20, och än mer fokus på styrketräning som gäller.
Känner att jag tappat en hel del i både styrka och kondition de här två veckorna. Men nu hoppas jag verkligen att jag ska slippa bacillerna och kunna bygga upp mig igen.

Min springlängtan är just nu större än störst och nu jag är så glad, för vet ni - imorgon blir det lunchspring. Yes!

7 kommentarer:

  1. Uteträning är skönt!
    Och halvvägs redan! Vad tiden verkligen springer iväg (och imorgon får du också springa ;) )
    Kram

    SvaraRadera
  2. så gött att få träna utomhus! jag hamnade efter dig i veckor, som jag misstänkte. bf 9/10 istället :)

    SvaraRadera
  3. Så härligt med uteträning! Skönt att du är pigg igen!

    SvaraRadera
  4. Uteträning på verandan är verkligen vårtecken! :-)

    SvaraRadera
  5. Ja, visst går det fort. Mycket fortare den här gången:)
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Jätteskönt med uteträning!
    Så kul med UL Jonna, ja då hamnade vi lite längre ifrån varandra men ändå bara typ 2 veckor:)

    SvaraRadera

Vill du skriva några ord så uppskattar jag det verkligen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...