torsdag 23 maj 2013

Hemmadag




Noel är förkyld och hostade hela natten, så det blev vab för min del
idag.
Eftersom jag ska iväg på en grej ikväll, funderade jag på hur jag skulle få till träningen.
Eftersom det inte fungerar så bra att träna medan Noel är vaken, fick jag välja mellan att själv sova (vilket jag var väldigt sugen på) eller träna medan han sov.
Det fick bli träning. För jag kände verkligen att kroppen behövde få användas efter en vilodag igår och en generell aktivitetsnivå som gått neråt i takt med att magen har växt.

Medan Noel sov i vagnen på altanen tog jag ut gummibandet, min kettlebell, kvastskaftet och dagens pass på papper och gjorde 9 st övningar i tabataform i gräset, där jag gick igenom nästan hela kroppen, innan stackars Noel hostade sig vaken. En väldigt mysig dag till trots, även fast dessa dagisbakterier aldrig verkar släppa taget om vår skatt.

4 kommentarer:

  1. De där dagis-bacillerna är verkligen sega i år... Vi har haft samma här som gått runt, runt från oktober till maj. :-P

    SvaraRadera
  2. grymt att du får till träning sådär hemma! inte min starka sida direkt :P

    SvaraRadera
  3. Ja, bu för bacillerna! Men nu hoppas jag att det vänder:)

    SvaraRadera
  4. Tack Jonna! Nä, inte alltid helt lätt att hitta orken men jag brukar tänka att jag blir så nöjd efteråt. Annars blir det ju en dag utan träning och det vill jag ju inte heller:)

    SvaraRadera

Vill du skriva några ord så uppskattar jag det verkligen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...