måndag 6 maj 2013

Kvällsjogg med teknikfokus




Jag hade faktiskt med mig springgrejerna till jobbet imorse.
Planen var en lunchjogg i finaste vädret men pga krångel i kollektivtrafiken på väg till jobbet, kom jag in sent och fick äta snabblunch för att inte behöva jobba längre än vanligt.

Så det fick helt enkelt bli en kvällstur efter nattningen av Noel.
Och vilken fin sådan.
Solnedgång, vatten och ljumma vindar.
Magen och jag joggade på fint och även om det händer mycket nu och jag nästan kan se hur magen växer från dag till dag, känns det fortfarande jättebra att springa. Jag blir nästan lite förvånad varje gång, då jag redan i v.10 förra graviditeten fick problem med bäckensmärtor och fick ge upp löpningen.
Tack snälla kropp.

Tänkte på tekniken hela tiden idag med korta steg, fotisättningen, hållningen och höften.
Stannade sedan på korta löparbanan vid ängen på vägen tillbaka och gjorde lite löpskolning.
Något jag verkligen måste bli bättre på att få in i min vanliga löpträning sedan efter förlossningen. Här ska byggas teknik!

Det blev hälkick, låg skipping, knälyft, tågång och sprättsteg.
Funkar finfint med gravidmage och förhoppningsvis några veckor till. Om jag har tur.


1 kommentar:

  1. ja nu går det fort med mag-växet! i början gick det så sakta men nu går det snabbt,nästan dag för dag kan man se skillnad.

    SvaraRadera

Vill du skriva några ord så uppskattar jag det verkligen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...