måndag 12 november 2012

Stoppa tiden tack!

Under dagens löptur med vagnen där en sovande Noel låg och som avverkades i bästa möjliga höst/vinterväder slog det mig- snart är det slut.
Om 7 veckor, efter årsskiftet,  byter jag nämligen den lugna, mysiga tillvaron som föräldraledig mot jobb igen och ju närmare det lider desto mer verkligt blir det att jag faktiskt ska gå till jobbet igen.
Mysiga vagnjoggar under dygnets ljusa timmar är bara en av många saker jag kommer att sakna.
Men framförallt, jag kan inte förstå hur mycket jag kommer att sakna Noel om dagarna.
Men nu är det dags att lämna över till maken och jag vet att de kommer att få det minst lika mysigt som vi har haft det.
Och nog känns det som om var sak har sin tid.

Stretch i solen på verandan, lyckliga jag.

Såklart känns det också spännande att gå tillbaka till den "vuxna" världen och kunna göra nytta på annat sätt, men fram tills dess ser jag verkligen till att utnyttja tiden som är kvar här hemma.
Och när jag tittar på Noel eller som tex som idag under den fantastiskt fina löpturen, önskar jag ibland att man kunde stoppa tiden.
För det här året har varit det bästa året i mitt liv.

4 kommentarer:

  1. Förstår dig precis. Önskar också att jag hade kunnat stoppa tiden när jag var föräldrarledig. Men det går ju tyvärr inte... Du får se till att njuta av de veckor som är kvar till max!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag tyckte det var supertoppen i 9-10 månader men där hände något och jag började tycka att det var segt att vara hemma. Men samtidigt saknar jag ofta tiden då jag var hemma nu när jag jobbar. Men alt har sin tid och du tycker säkert det är roligt att jobba när du väl är där. Och extra roligt är det att komma hem till sin skatt!

    SvaraRadera
  3. Ja, nu ser jag till att utnyttja varje dag!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Ja, jag tror också att det kommer att bli bra när jag väl börjat jobba igen.
    Men den här tiden kommer aldrig igen, så nu njuter jag och kramar på Noel i massor:)

    SvaraRadera

Vill du skriva några ord så uppskattar jag det verkligen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...