fredag 9 november 2012

Små, korta pass

Jag tittade i träningsdagboken för september, oktober och det som gått av november och jag såg en tydlig trend.
De längre passen över timmen och över är få och räknade på en hand.
Det är tydligt att jag efter maran i juli föredragit att springa och träna kortare pass. Träningsmängden har minskat och så även kilometerantalet.
Fast det är i och för sig inte så konstigt med tanke på att jag inte marathontränar just nu.

En stor förklaring är också givetvis mina skadebekymmer, men motivationen för längre pass när jag varit frisk och skadefri har liksom inte funnits där.
Det har varit flytt, förkylning och ibland motivationsbrist.
Men jag hoppas att den kommer åter och så länge roar jag mig med det som jag föredrar just nu.



Som idag, en vagnlöpning på 8 km. Och det hann bli mörkt idag också.

4 kommentarer:

  1. Jag tror det är bra att låta kroppen återhämta sig en lite längre period.

    SvaraRadera
  2. Det kan behövas en liten återhämtningsperiod på hösten, motivationen kommer tillbaka! Peppkram

    SvaraRadera

Vill du skriva några ord så uppskattar jag det verkligen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...