fredag 2 november 2012

Kort och intensiv hemmaträning

Vissa dagar är det svårare än andra att ta sig för den där hemmaträningen.
Eftersom jag inte har något gymkort, får styrketräningen förläggas hemma. Och då gäller det att ha disciplin.

Även om jag var sugen på träning hade jag ingen fantasi att bygga ihop ett bra pass, så därför tog jag inspiration från Lofsan och hennes facebookgrupp och gjorde ett 400-pass.
50 repetioner av varje övning i en följd och detta görs på tid.
Kolla in detta och pröva:

50 burpees
50 armhävningar
50 benböj
50 saxhopp i planka
50 benböjshopp
50 knä till armbåge i planka
50 tricepshävningar
50 utfall bakåt(vartannat ben)

Mjölksyran sprutade och jag trodde hjärtat skulle hoppa ut ur halsen!
Gjorde därefter några raka plankor och hade på de dryga 20 minuterna fått en supereffektiv träning.

Och idag känns träningsvärken av både här och var:)

3 kommentarer:

  1. Riktigt bra hemmapass ju! Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  2. Oj jäklars vilket pass! Ser ju grymt jobbigt ut! Härligt jobbat! Det måste jag prova! :)

    SvaraRadera
  3. Älska såna där effektiva hemmapass! :D

    SvaraRadera

Vill du skriva några ord så uppskattar jag det verkligen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...