torsdag 15 november 2012

Nygamla dojor, skavsår och en förmiddagsdröm




Eftersom maken jobbade hemma idag, kunde jag passa på och bege mig ut i spåret innan frukost och i bästa tänkbara springväder.
Riktigt taggad och förväntansfull.
När jag funderade på dagens skoval, kom jag och tänka på mina terrängskor Salomon Speedcross som jag köpte på rea i vintras och kanske använt två gånger.
Nu skulle de verkligen komma till sin rätt.
Vägen dit, ca 2 km, är dock på asfalt och visade sig inte riktigt passa ihop med skon. Skavsår under vänster fot började redan där komma och förvärrades sedan efterhand. Mindre bra. Desto bättre var spåret, känslan och farten. Jag trivs verkligen i terrängspåret och gillar utmaningarna som det ger. Nu vet jag ju i och för sig inte hur det ser ut bakom nästa sväng, men snart kommer jag nog kunna alla spår bättre och kunna disponera mig på ett annat sätt.






Hög puls blev det ju såklart in emellanåt men jag hade ett bra driv i steget och försökte tänka teknik såväl uppför som på flacken. Vilket då genast resulterade i en fart runt 4,50 min/km. Måste jobba mer på tekniken med andra ord.

Väl hemma visade sig en vattenblåsa modell större under foten, men det gjorde inget för när löpning är som bäst glömmer man lätt sånt.

1 kommentar:

Vill du skriva några ord så uppskattar jag det verkligen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...