tisdag 27 november 2012

Ibland är lite inspiration allt som behövs

En morgonjogg som inte blev av(idag heller), fick bli en kvällslöpning istället.
Under dagen kändes det mindre och mindre som om den skulle bli av. Regnet, blåsten och mörkret gjorde mig allt annat än sugen på löpning.
Men det är bland annat i sådana här lägen jag är glad att jag läser träningsbloggar.
För det var flera stycken grymma tjejer som hade gett sig ut i morse trots vädret och då kunde ju inte jag vara sämre.
Och på något sätt är det där där passen som man på förhand tror minst om som överraskar mest och blir kanonpass.
Som det ikväll.
10 km med teknikfokus som gick av bara farten och trots att jag inte hade något som helst tidsmål eller tittade på klockan gjorde jag milen på exakt 50 min.
Och det med en känsla av lätthet i kroppen. Kanske har den senaste tidens vagnlöpningar i terräng givit lite ändå.
Pigg och glad kom jag hem och fortsatte där med triset av ryggövningar med gummiband, hög rodd, låg rodd
och utåtrotation för baksida axel.

8 kommentarer:

  1. High five på den, grymt jobbat! VÄRT att du tog dig ut ju :D (fast det är det ju VARJE gång!)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du! Ja, det är ju alltid värt det efteråt!

      Radera
  2. bra kutat! och visst är blogginspiration guld värt när ens egen vilja tryter...

    SvaraRadera
  3. Som jag sa till några andra; jag är tokimponerad.
    Nu har jag förvisso ingen möjlighet att träna idag (ute) men jag hade nog inte gett mig ut ändå.... *harkel*
    GRYMT JOBBAT!

    SvaraRadera
  4. Härligt tjejen! Som sagt; alltid värt det! Fast jag längtar efter bättre väder än det vi har nu...

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är jag som ska tack dig för inspon! Grymt av dig och på morgonen dessutom:)
      Kram

      Radera

Vill du skriva några ord så uppskattar jag det verkligen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...