söndag 26 augusti 2012

Söndagslunk

Det är något visst med söndagar.
Ett slags lugn vilar över veckans sista dag.
Som sig bör enligt traditionen.
En dag för vila eller äventyr, hemmamys eller förverkligande av planer.
En dag som jag lärt mig att älska.
För min del får en bra söndag gärna börja med en sovmorgon följt av en lång och god frukost.
Därefter en löptur, dusch och lunch på stan.
En gofika är obligatorisk, gärna mitt i en promenad, för att sedan avslutas med en god hemmamiddag, soffmys och en film i genren "romantisk komedi där de får varandra på slutet".
Lite bebis-och make-mys därtill fördelat över hela dagen så den fulländad.

Mina reflektioner under kvällens löptur var just det där lugnet.
Det var knappt en kotte ute, jag mötte endast några få gångare och löpare.
Annars var det lugnt och stilla där det brukar vara mer liv och rörelse.
Men en söndagskväll är väl folk hemma och lagar mat, fixar och förbereder sig för veckan.
Den där vanliga söndagslunken.
Det blev 7 km idag i ett ganska lugnt tempo.
Ingen stress över km-tider bortblåst form.
Snart är jag där igen.
Om jag bara får vara hel.

2 kommentarer:

  1. Håller med om att söndagar är härliga!

    Vore kul att ses snart! Kanske du och Noel vill komma bort till mitt jobb någon dag så kan vi ta en lunchjogg tillsammans runt Kungsholmen eller något?!!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Verkligen!
    Jag messar dig så bestämmer vi ngt!
    Kram

    SvaraRadera

Vill du skriva några ord så uppskattar jag det verkligen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...