torsdag 23 augusti 2012

Mörk kvällsrunda



Det hann nästan bli mörkt under min lilla kvällstur. Man märker att hösten knackar på dörren nu.
Kvällarna blir mörkare fortare och när solen gått i moln, blir det genast lite kyligare.
Regnet som kommer och går har ju varit bestående hela sommaren, så det har ju inget med årstiden att göra även om jag annars tycker att det regnar mycket på hösten.
Jag mötte en hel del andra löpare, förvånansvärt många faktiskt, som också var ute på en sen kvällsrunda och passar på innan de kolsvarta kvällarna är här igen.
Jag var grymt sugen på att springa idag. Benen kändes pigga, kroppen var glad och utan känningar i mina skadeområden och jag var dessutom nymatad. 
Inledde med lite håll, men höll sen bra tempo de 7 km som rundan blev.
4,57 min/km är ingen fantomfart men fortare än vad jag sprungit på ett tag (förutom tusingarna förra veckan), så nu hoppas jag att jag kan fortsätta springa utan känningar och öka träningsmängden så att Stockholm Halvamrathon kan bli av.

Nu blir det sängen. 
God natt!

2 kommentarer:

  1. Vilken skön runda och lite småmysigt med mörkret ändå.....du vet väl att man springer snabbare när det är mörkt:)!!!!!! Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  2. Ja, rätt mysigt faktiskt. Men man springer nog fortare som du säger:)
    Ha en trevlig helg du med!

    SvaraRadera

Vill du skriva några ord så uppskattar jag det verkligen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...