söndag 19 augusti 2012

Premiärtur



Idag var det dags att ta ut den nya springvagnen på en premiärtur.
Efter tre dagars löpvila (höften gillade inte mina tusingar häromdagen),  kliade det i benen idag och jag längtade verkligen ut.
Helgen spenderades på släktträff med ett maffigt energiintag men dessvärre sämre på den där andra fronten, ni vet att man ska göra av med lite energi också.
Så efter bilåkande och timmar av stillasittande hoppade vi i träningskläderna när vi kom hem och sprang in den nya vagnen. Premiärturen blev den inte så jämna sträckan 9,5 km.
Vagnen var en fröjd att springa med. Sådan skillnad mot vår Teutonia! Den rullade praktiskt taget av sig själv och det gick avsevärt mycket snabbare än vad det brukar göra på mina vagnlöpningar.
5.11 min/km var medeltempot och trots en lätt kuperad sträcka, så kändes det ganska lätt.
Kanske var det helgens energiintag och vilan som gjorde det i kombination med den lätta vagnen, men trevligt var det att få känna den känslan igen.

Vi avslutade rundan med ett dopp i Mälaren precis nedan för oss. Kanske ett av årets sista
Skönt var det i alla fall att få svalka av sig efter en svettig springrunda.
Lyxig avslutning på helgen.

5 kommentarer:

  1. Ser ut som vår cityjogger elit, är det? Hur som är den super att springa med! Härlig tur!

    SvaraRadera
  2. Härligt att höra att vagnen funkar så bra!
    Och grattis en gång till till bostadsaffärerna :)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Jenny: Det är en Summit XC, helt underbar är den. Vilken skillnad!

    Miss Agda: Tack! Jag är verkligen glad över vagnen. Vad glad jag är att du sålde den till mig:)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Låter verkligen som ett bra sätt att avsluta helgen på! Ha nu en fin helg denna helg!
    Kram

    SvaraRadera

Vill du skriva några ord så uppskattar jag det verkligen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...