måndag 20 augusti 2012

Den fortsatta tävlingssäsongen

Jag har redan för flera veckor sedan bestämt mig för att skippa Lidingöloppet, som jag dock ännu inte hade anmält mig till, och funderar nu starkt på hur jag ska göra med Stockholm Halvmarathon 15 september.
Jag har inte kunnat träna normalt sedan innan maran och fortfarande ömmar både hälsenorna och höften.
Det har liksom stannat upp lite i läkningsprocessen.

Förra veckan kände jag mig på g igen och hade nästan inget ont alls.
Dumdristigt nog gav jag mig ut på intervaller som tog mig två steg tillbaka i läkningsprocessen.
Dagen efter hade jag väldigt ont i höften igen och jag förstod att det kommer att dröja innan kroppen är redo att springa fort igen.
Och kan jag inte springa fort, känns det rätt tråkigt att springa ett halvmarahon på halvfart.
Jag är ju lite allt eller inget, om ni förstår?
Kanske får jag också skippa Hässelbyloppet 14 oktober om jag inte kunnat komma igång med tempoträningen senast om två veckor.

Jag är lite ledsen och frustrerad just nu, över formen som lovade så mycket och över förlorad träningstid och uteblivna tempopass.
Men jag försöker se det positiva i att jag i alla fal kan springa. Det hade ju varit hundra gånger värre om jag inte kunnat springa alls.
Så mysjoggar är inte så dumt ändå.
Tills vidare får jag, enligt order från naprapaten, bara springa varannan dag och fortsätta göra mina rehabövningar och stretcha.
Sen får vi se.

3 kommentarer:

  1. Så tråkigt :( Jag är själv inte på topp nu heller. Även om jag, tack och lov, inte är skadad.

    Fika och/eller promenad i em? Jag messar!

    SvaraRadera
  2. Förstår verkligen vad du menar med allt eller inget! :) Vilken härlig blogg du har för övrigt, här ska jag titta in fler gånger.

    SvaraRadera

Vill du skriva några ord så uppskattar jag det verkligen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...