onsdag 8 augusti 2012

Inspiration på museum


Vaknade faktiskt inte med ont idag. Sen kom det dock lite efterhand under dagen, men inte i samma grad som tidigare.
Så att fortsätta på spåret - vila och springa kort varannan eller var tredje dag, gör jag ett tag till.
Pratade med min bror idag som är sjukgymnast och fick några rehabövningar och stretchövningar för höften som jag ska pröva.
Glömmer bort att han är sjukgymnast och kan hjälpa till med sånt här. Dumt, då jag skulle frågat honom tidigare. Har ju gått med det här i två veckor nu.
Men bättre sent än aldrig.

Hursomhelst, idag tog vi oss iväg till mitt favoritmuseum Fotografiska eftersom det var ett ihärdigt regn ute.
Där har de,  fram till 19 augusti,  en utställning med OS-bilder från hela 1900-talet och 2000-talet.
En hel del klassiska bilder som man sett tidigare, men även många på mer (för mig) okända idrottare och olympiska spel från svunna tider.


En kul grej var att man fick leka OS-deltagare och ta på sig den svenska jackan och gå högst upp på prispallen. Det vore något va, OS-guld på säg 10.000 m eller kanske marathon:) Drömma kan man ju alltid.
Och leka kan man också:)
Haha, kul var det i alla fall.
Spring och se!

Sanna Kallur i OS 2008, då hon snubblade på häcken i semifinal.


Stefan Holm in action


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill du skriva några ord så uppskattar jag det verkligen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...