torsdag 9 augusti 2012

Lite av varje-träning

Vaknade även denna morgon utan ont och kände genast att jag ville ut på en kort springtur.
I lugnt tempo med maken och vagnen avverkades sedan 6 km på pigga ben och med bara "lite" känning i höftböjaren.
I hälsenorna känns det inget längre, vilket kan ha hjälps av att jag nu endast springer i mina superduperdämpade-skor, Saucony Guide 5 och Asics Nimbus. Dessa används annars mest på långpass. 

Mina Saucony Guide får rastas lite oftare 

Efter lite höftstretch på köksbordet var sedan ontet som bortblåst. Jag vill verkligen tro att det är på väg att ge sig nu.
Inser att jag slarvat med både yoga och stretch som jag vet att min kropp behöver för att klara av löpträningen. Den blir stel så fort, vilket sen leder till ont.



Så för att försöka råda bot på avsaknaden av detta gjorde jag 40 min yoga med fokus på solhälsningar och rörlighet, så välbehövligt!
Avslutade med rehabövningar för höften och med en positiv känsla att det har vänt nu.

3 kommentarer:

  1. Åh vad härligt och läsa :) heja kroppen!!

    SvaraRadera
  2. Härligt att höra! Då tar vi en tur ihop när jag kommer tillbaka!

    SvaraRadera

Vill du skriva några ord så uppskattar jag det verkligen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...