lördag 22 december 2012

Som bambi i skogen och en aning fartlek




Att fånga dagsljuset såhär års.
Tydligen inte helt lätt.
Lyckades nämligen inte igår heller med ett helt pass i dagsljus.
Det verkar vara svårt att tajma in det där ynka dagsljuset.
Tror att jag de senaste 6-7 rundorna enbart sprungit i mörker.
Men jag får skylla mig själv.

Har de senaste dagarna vaknat runt 8-9 och varit jättehungrig, så morgonjogg har det inte varit tal om.
Sen går förmiddagarna och eftermiddagarna i ett, nu håller vi som bäst på med alla förberedelser här hemma inför julafton som i år firas hemma hos oss.
Och helt plötslig är det mörkt då jag ske bege mig ut på löprunda.
Så även igår.



Sprang igår till skogen och 2,5km-slingan. Det hade kommit mer snö och det var rejält kämpigt bredvid skidspåren. Jag sjönk ner i snön på varje steg och i uppförsbackarna kom jag mer bakåt än framåt. Tungt och väldigt sakta gick det. Hade tänkt mig två varv, men ett fick räcka då jag var helt stum i benen.

Kände ändå för lite fart, så jag fortsatte en omväg hem på hyfsat plogade cykelbanor och bestämde mig för 30s fartökning följt av 30s jogg.
Gjorde så 8 gånger innan det var dags för en lugn km hemåt.
8,7 km senare var jag hemma.

Idag hade jag tänkt mig en längre runda, men efter en natt med dålig sömn vaknade jag upp med halsont och lite snuva.
Så idag blir det vila, och så hoppas jag på bättre lycka imorgon.


1 kommentar:

  1. Tänk på att löpning i vinterspår egentligen är TRE gånger längre, om man räknar om det. Så ett varv är bra! ;-)

    Ha en riktigt god jul!
    Kram

    SvaraRadera

Vill du skriva några ord så uppskattar jag det verkligen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...