söndag 9 december 2012

Nästan som förut

Helgen har verkligen fullspäckad. Lör-sön spenderades i Örebro, vi kom igår lunch och åkte hem igen på eftermiddagen idag. Våra båda familjer besöktes på kort tid och det blir alltid intensivt.
Fredagkvällen innebar julfest på jobbet med fest och dans, och det var ju inte igår kan man säga. I alla fall inte sedan jag blev mamma.
Att sen dessutom fortsätta vidare ut på krogen gjorde att jag nästan kände mig som innan jag fick barn.
Jag är ju verkligen en hemmaråtta och älskar att mysa hemma med familjen, men det var kul att för en kväll umgås med kollegorna som jag saknat under året och dansa och prata hela natten lång.
I och med graviditeten och sedan Noel kom har jag i princip slutat att dricka alkohol och saknar det inte, men något glas vid lite festligare tillfällen som detta tycker jag fortfarande kan vara trevligt. Men ett eller två glas räcker bra för mig, då är man pigg och alert dagen efter:).

Varken fredag eller lördag blev det alltså någon träning för mig, så därför var jag grymt sugen imorse på att komma ut och springa lite.

Eftersom farmor tog ut Noel i vagnen fick jag sällskap av maken och det var så mysigt att springa och prata tillsammans trots de -15 som rådde i luften.
Just like old days, då vi i princip sprang alla pass tillsammans.
Men nu blir det desto mer speciellt när det väl sker.

2 kommentarer:

  1. Kul och få till ett pass tillsammans!

    jag är också en hemmaråtta, mys mys! :)

    SvaraRadera
  2. Underbart att få träna ihop med sin man.....tro mig jag vet:) Inte så ofta det händer här hemma heller!

    SvaraRadera

Vill du skriva några ord så uppskattar jag det verkligen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...